POLITYKA PRYWATNOŚCI
Niniejsza polityka prywatności (zwana dalej: „Polityką prywatności”) określa zasady przetwarzania i ochrony Państwa danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony internetowej …………………….., w tym zasady wykorzystywania plików typu „cookies”.
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka pod firmą Makarony Polskie S.A., adres: ul. Podkarpacka 15A, 35-082 Rzeszów, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000212001, NIP: 8133278856, zwana dalej: „Spółką”. Zgodnie z art. 4 pkt 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej: „RODO”, administrator danych osobowych określa cel oraz sposób przetwarzania danych osobowych.
- Ze Spółką można kontaktować się następująco:
- pod adresem Makarony Polskie S.A., 35-082 Rzeszów ul Podkarpacka 15a,
- pod adresem e-mail: biuro@makarony.pl,
- pod numerem telefonu: (+48 17) 875 30 27 .
- Państwa dane osobowe zostały pozyskane od Państwa podczas korzystania z usług dostępnych za pośrednictwem platformy internetowej dostępnej pod adresem: ………………………. (zwaną dalej: „Platformą”), a także mogą pochodzić od podmiotów realizujących płatności za zamówienia złożone za pośrednictwem Platformy. W szczególności podczas zakładania konta, składania zamówienia, składania reklamacji, zamawiania newslettera, przekazują Państwo swoje dane osobowe.
- Ponadto w przypadku korzystania przez Państwa z Platformy pozyskujemy dane eksploatacyjne (data, czas pobytu na stronie lub nr IP), które przekazywane są przy każdym wywołaniu strony Platformy przez przeglądarkę internetową z której Państwo korzystają. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, w związku z czym nie jest możliwa identyfikacja osoby korzystającej z Platformy. Dane te nie są przekazywane podmiotom trzecim.
- Państwa dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności z przepisami RODO.
- Cele, podstawy przetwarzania danych, okres przechowywania danych oraz informacje
w przedmiocie obowiązku podania danych i ewentualnych konsekwencjach ich niepodania wskazane są poniżej odrębnie dla każdego celu przetwarzania danych za pośrednictwem Platformy.
- Posiadają Państwo prawo żądania od Spółki dostępu do danych osobowych dotyczących Państwa, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
- Posiadają Państwo prawo do przenoszenia danych.
- Posiadają Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
- Posiadają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- Wskazujemy, że wymienione w ust. 7-9 powyżej uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, co oznacza, iż w niektórych sytuacjach Spółka może zgodnie
z prawem odmówić Państwu realizacji określonych praw na zasadach określonych w przepisach RODO. Zakres wskazanych praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, wynikają z RODO. To z jakiego prawa mogą Państwo skorzystać, zależy m.in. od podstawy prawnej przetwarzania Państwa danych oraz celu ich przetwarzania.
- Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą profilowane.
- Nie planuje przekazywać Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
II. INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE DOT. PRZETWARZANIA DANYCH PRZY POSZCZEGÓLNYCH USŁUGACH
Poniżej przedstawiamy informacje szczegółowe dot. przetwarzania danych osobowych przy korzystaniu z poszczególnych usług dostępnych za pośrednictwem Platformy.
- Konto na Platformie
W przypadku założenia konta (dokonania rejestracji) na Platformie, przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez rejestrację (założenie) Konta Klienta w Platformie i dostęp do Konta Klienta, a także w celu dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami.
Podstawę prawną przetwarzania Państwa danych stanowi:
- 6 ust. 1 lit. b) RODO (zawarta umowa lub podjęcie działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą) oraz,
- 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Spółki w postaci:
- konieczności zapewnienia możliwości dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami (cele archiwalne) - w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami (cele archiwalne).
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do założenia konta/dokonania rejestracji na Platformie. Brak podania danych uniemożliwi zawarcie i realizację umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez rejestrację (założenie) Konta Klienta w Platformie i dostęp do Konta Klienta.
Państwa dane będą przechowywane przez okres trwania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez rejestrację (założenie) Konta Klienta w Platformie i dostęp do Konta Klienta, maksymalnie do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń ustalonego zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego. Usunięcie Konta nie prowadzi do usunięcia informacji o zamówieniach złożonych przez Państwa z wykorzystaniem Konta.
Dostęp do Państwa danych osobowych mogą mieć podmioty, którym Spółka powierzyła przetwarzanie danych na podstawie umów, w szczególności podmioty świadczące usługi z zakresu utrzymania i serwisu systemów informatycznych, podmioty świadczące usługi prawne, a także podmioty, które na podstawie przepisów prawa mogą uzyskać do nich dostęp.
- Zamówienia i Umowy sprzedaży Produktu
W przypadku złożenia Zamówienia za pośrednictwem Platformy i zawarcia Umowy sprzedaży, przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu złożenia zamówienia, zawarcia oraz realizacji umowy sprzedaży, w tym realizacji zamówienia, wystawienia faktury, a także w celu dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami.
Podstawę prawną przetwarzania Państwa danych stanowi:
- 6 ust. 1 lit. b) RODO (zawarta umowa lub podjęcie działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą),
- 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny) w zw. z przepisami prawa podatkowego – w sytuacji wystawienia faktury oraz kiedy przepisy (w szczególności) prawa podatkowego nakładają na nas obowiązki z zakresu sprawozdawczości finansowej i przechowywania informacji dla celów dowodowych,
- 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Spółki w postaci:
- konieczności zapewnienia możliwości dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami (cele archiwalne) - w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami (cele archiwalne).
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji zamówienia, zawarcia i realizacji umowy sprzedaży. Brak podania danych uniemożliwi zawarcie i realizację umowy sprzedaży, w tym złożenie i realizację zamówienia.
Państwa dane będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, zawarcia i realizacji umowy sprzedaży, maksymalnie do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń ustalonego zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego lub do upływu okresu wynikającego z przepisów prawa nakładających na Spółkę obowiązki z zakresu sprawozdawczości finansowej i przechowywania informacji dla celów dowodowych (okres wynikający z przepisów prawa podatkowego wynosi 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym miało miejsce zdarzenie gospodarcze).
Dostęp do Państwa danych osobowych mogą mieć podmioty, którym Spółka powierzyła przetwarzanie danych na podstawie umów, w szczególności podmioty świadczące usługi z zakresu utrzymania i serwisu systemów informatycznych, podmioty świadczące usługi prawne, podmioty świadczące usługi kurierskie i pocztowe, ,podmioty obsługujące płatności za zamówienia, a także podmioty, które na podstawie przepisów prawa mogą uzyskać do nich dostęp.
Do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń nie mogą Państwo skutecznie żądać usunięcia danych lub wnieść sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
W przypadku składania reklamacji (w tym dotyczących Produktów lub świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy), przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu przeprowadzenia procesu reklamacyjnego, a także w celu dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami.
Podstawę prawną przetwarzania Państwa danych stanowi:
- 6 ust. 1 lit. b) RODO (zawarta umowa lub podjęcie działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny),
- a także art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Spółki w postaci konieczności zapewnienia możliwości dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami - cele archiwalne).
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji procesu reklamacji. Brak podania danych uniemożliwi realizację procesu reklamacji, w tym przyjęcie reklamacji.
Państwa dane będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji procesu reklamacji lub okres obowiązywania umowy, maksymalnie do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń ustalonego zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
Dostęp do Państwa danych osobowych mogą mieć podmioty, którym Spółka powierzyła przetwarzanie danych na podstawie umów, w szczególności podmioty świadczące usługi z zakresu utrzymania i serwisu systemów informatycznych, podmioty świadczące usługi prawne, podmioty świadczące usługi kurierskie i pocztowe, podmioty obsługujące płatności za zamówienia składane za pośrednictwem Platformy, a także podmioty, które na podstawie przepisów prawa mogą uzyskać do nich dostęp.
Do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń nie mogą Państwo skutecznie żądać usunięcia danych lub wnieść sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
- Newsletter
Państwa dane osobowe w postaci adresu e-mail podanego przy zapisie na Newsletter przetwarzamy w celu przesyłania Newslettera, a podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – czyli Państwa zgoda wyrażona przy wypełnianiu formularza zapisu na Newsletter.
Posiadają Państwo prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
Po zakończeniu świadczenia usługi przesyłania Newslettera, Państwa dane będziemy przetwarzać w celach ustalenia, obrony lub dochodzenia przed roszczeniami, a podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – czyli prawnie uzasadniony interes Spółki w postaci konieczności zapewnienia możliwości dochodzenia, ustalenia lub obrony przed roszczeniami (cele archiwalne).
Podanie danych jest dobrowolne, przy czym brak ich podania uniemożliwi nam przesyłanie Newslettera.
Państwa dane będą przechowywane przez czas funkcjonowania Newslettera lub do czasu cofnięcia zgody, maksymalnie do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń ustalonego zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
Dostęp do Państwa danych osobowych mogą mieć podmioty, którym Spółka powierzyła przetwarzanie danych na podstawie umów, w szczególności podmioty świadczące usługi z zakresu utrzymania i serwisu systemów informatycznych, podmioty świadczące usługi prawne, a także podmioty, które na podstawie przepisów prawa mogą uzyskać do nich dostęp.
III. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
- Spółka stosuje odpowiednią politykę i procedury w zakresie zabezpieczenia danych osobowych i eksploatacyjnych przed nieuprawnioną utratą, niewłaściwym zastosowaniem, zmianą lub zniszczeniem.
- Spółka stosuje następujące środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną:
- dostęp do konta wymaga podania loginu i hasła,
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z Serwisu, w tym udostępnionych danych, Spółka zaleca stosowanie aktualnego i legalnego oprogramowania antywirusowego.
IV. PLIKI TYPU „COOKIES”
- Platforma wykorzystuje pliki typu „cookies”. Przed rozpoczęciem korzystania z Platformy, prosimy Państwa o zapoznanie się z poniższymi, szczegółowymi informacjami na temat plików „cookies”.
- Cookies to niewielkie pliki tekstowe pobierane podczas korzystania przez Państwa z Platformy, które są zapisywane na Państwa urządzeniu końcowym, a następnie odczytywane przy połączeniu się przeglądarki internetowej.
- Pliki cookies zawierają informacje dotyczące Państwa aktywności na Platformie, które są wykorzystywane, w zależności od typu pliku, do różnych celów, w tym zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Platformy, zapamiętywania Państwa wyborów, poprawy jakości świadczonych przez Spółkę za pośrednictwem Platformy usług, a także do celów reklamowych.
- Szczegółowe typy oraz funkcje plików cookies wykorzystywanych na Platformie są opisane poniżej.
- Podmiotem umieszczającym pliki cookies zgodnie z niniejszymi postanowieniami oraz uzyskującymi do nich dostęp jest spółka Makarony Polskie S.A., adres: ul. Podkarpacka 15A, 35-082 Rzeszów, a także podmioty trzecie: …………………………….. .
- Platforma wykorzystuje stałe cookies umożliwiające w szczególności dostęp do tzw. koszyka po upływie określonego czasu.
- Platforma wykorzystuje następujące typy plików cookies:
- Do wykorzystania niektórych plików cookies (tj. …………………) potrzebujemy Państwa wyraźnej zgody. W przypadku braku takiej zgody poprzez aktywne działanie, Spółka nie będzie mogła wykorzystywać takich plików. Po wyrażeniu zgody na stosowanie takich plików cookies może być ona w każdej chwili przez Państwa cofnięta, poprzez odznaczenie odpowiedniego okienka (check box) na banerze wyświetlanym przy wejściu na Platformę lub zmianę ustawień Państwa przeglądarki. Zgoda na wykorzystywanie plików cookies o charakterze ………………. jest wyrażana poprzez ustawienia przeglądarki lub poprzez zaznaczenie opcji „………..” przy danym rodzaju plików cookies na banerze wyświetlanym przy wejściu na Platformę, przy czym Użytkownik ma możliwość odrzucenia korzystania z takich plików cookies.
- Podczas pierwszej wizyty na stronie Platformy, wyświetlana jest informacja
o wykorzystywaniu pliku cookies z prośbą o akceptację poszczególnych typów, z wyjątkiem plików cookies niezbędnych.
- Mają Państwo możliwość w każdym czasie określenia warunków przechowywania lub dostępu do gromadzonych poprzez cookies informacji za pomocą ustawień przeglądarki internetowej, w tym wycofania wyrażonej zgody na stosowanie cookies, poprzez zmianę ustawień dotyczących cookies, w szczególności w ten sposób, aby każdorazowo uzyskiwać informację o umieszczeniu cookies, zablokować dostęp do cookies lub je usunąć. Mogą Państwo również usunąć cookies, które zostały zapisane wcześniej, przy czym wyłączenie obsługi cookies może spowodować trudności lub niemożność korzystania z Serwisu lub jego poszczególnych funkcji.
- Szczegółowe zasady określenia warunków przechowywania lub dostępu do cookies dostępne są w ustawieniach poszczególnych przeglądarek internetowych, z których Państwo korzystają.
- Informacje o plikach typu cookies pochodzących od podmiotów trzecich znajdują się poniżej:
- Cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych w Państwa urządzeniu końcowym i oprogramowaniu zainstalowanym na tym urządzeniu.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W zakresie nieuregulowanym w niniejszej Polityce prywatności, a dotyczącym ochrony danych osobowych stosuje się przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, w tym RODO.
- Określenia pisane wielką literą mają znaczenie określone w Regulaminie Platformy.
- Niniejsza Polityka prywatności obowiązuje od dnia ………….. .